9 Aralık 2010 Perşembe

Ben Türkçeye "Turkche" Demem..

,
Aslında en büyük problemlerimizden biride farkındalığımızın düşük olmasıdır.Dilimizi gittikçe yozlaştıran bizler yakında bir çok kelimenin anlamınıda unuttuğumuz diğerleri gibi unutacağız.


Türkçe konuşken dikkat edin...


Çok eskiden bunu daha uzun versiyonu gelmişti bana. Kimin yazdığını hatırlayamıyorum. Ama Türkçe tehlikeli bir dil... dikkatli olun..
Guzel Türkcemiz'de bazı yanlış annaşılmalara musaade edecek olayları nasıl ortadan kaldırabılırım, kaldıramazsam sen kaldırır mısın?
Mesela, bir kac ornek ve birkac misal vermek isterim.
Adam gasteciye gidiyo. "Usta bi Sabah ver, bir Aksam ver" diyo. gasteci de "sana gunde bi Posta yeter" diyo. Bu ornegi bildikten sonra ben nasil gönül rahatligi ile gazete alabilirim ki?
Sonra minibus soforu sesleniyo: "Arkadan vermeyen kaldi mi?" Boyle bir minibus soforu ile kavga etmeden nasil seyahat edebilirim ki?
Sonra lokantaya gidiyorsun, corba icmissin, garson geliyo: "Arkadan ne alirsiniz?" diyo, ben de mesela diyom ki "Sen once onumdekini kaldir, arkadan kaymak isterim" Bu garson ile kavga etmeden yemegimi nasil yiyebilirim ki?

1 yorum:

  • 14 Aralık 2010 09:51
    Adsız says:

    ee.. buna bir çözüm bulmak lazım.

    delete

Yorum Gönder

Destekçilerim.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ZC_qiWUzR7GtJM:http://img138.imageshack.us/img138/9834/imt.png

Duyurular

  • Sitemiz en iyi Mozilla Firefox internet tarayıcısında görünür.
Sosyofikir Hizmet Noktası Sadece Bu Platform'da Mevcuttur.